În ultima vreme mi-au tot atras atenția o serie de campanii de marketing experiențial desfășurate în domeniul turismului. Asta m-a făcut să răscolesc un pic internetul să văd cum mai folosește lumea noile tehnologii multimedia pentru a-și promova brandul de țară. Dacă la începutul anului se tot făceau predicții cum că Virtual Reality-ul (VR) va ieși din umbră și va fi tot mai folosit în mass marketing, acum putem vedea cu toții că tot mai multe industrii au început deja să exploreze potențialul de marketing al acestor platforme. Iar industria turismului este printre cele care pot profita la maximum de aceste noi tehnologii.
VR-ul, video-urile și fotografiile 360 sunt viitorul Content Marketing-ului. Lumea se exprimă printr-un “vocabular” bazat tot mai mult pe elemente vizuale, fie că e vorba de fotografii sau conținut video. Noile tehnologii oferă brandurilor, retailerilor și producătorilor oportunitatea de a crea experiențe foarte apropiate de realitate, care îi transpun pe consumatori în mijlocul acțiunii, oferindu-le acestora o experiență inedită și posibilități nelimitate de a experimenta un nou mediu sau de a testa un serviciu.
Pentru a înțelege mai bine ce aduc în plus campaniile bine gândite și cum pot contribui la deciziile consumatorilor, vă las mai jos câteva exemple care mie mi-au atras atenția:
SNCF – EUROPE. IT’S JUST NEXT DOOR
OLD IRISH – VIRTUAL JOURNEY TO IRELAND
MOMONDO – THE DNA JOURNEY
O campanie care ne duce dincolo de tehnologiile din ziua de azi și care ne încurajează să ne descoperim și să ne înțelegem originile. Este una dintre cele mai faine și mai inspiraționale idei de marketing din câte am întâlnit până acum și mă bucură și mai tare faptul că vine din industria turismului. Încă vă mai puteți înscrie pe site-ul campaniei pentru șansa de a câștiga un test ADN care vă poate trimite în țările de unde proveniți.
AUSTRALIA TOURISM OFFICE – EXPLORE AUSTRALIA IN 360
Am ales această campanie nu neapărat pentru originalitatea ideii, cât pentru modul în care ea a fost implementată pentru promovarea frumuseții naturale a unei țări și pentru atragerea turiștilor în zonă. Aici puteți găsi atât mai multe despre inițiativă, cât și cele 17 filmulețe 360 prin care puteți explora zonele de pe coasta Australiei.
MARRIOTT – GET TELEPORTED
Deci, cum ar fi să te poți transpune într-o realitate virtuală și să vezi exact cum ar arăta camera ta de hotel sau să te plimbi pe plaja unde urmează să-ți petreci vancața? Fie că e vorba de educarea consumatorilor în legătură cu o anumită destinație sau, pur și simplu, de ridicarea interesului legat de o anumită zonă, astfel de campanii de marketing vor fi tot mai des întâlnite în următoarea perioadă. Și sper ca și țara noastră să țină pasul cu noile trenduri 🙂
Dacă știți și alte idei originale folosite în campaniile de promovare a turismului nu ezitați să le trimiteți într-un comentariu la acest articol.
Leave A Reply